מחלות זיהומיות

מניעת מחלה זיהומית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רופאיםמחלות זיהומיות נחשבות למחלות מדבקות, כשמרביתן אף מדבקות מאד. חשיפה לאדם נגוע מעלה את הסיכוי להדבקות במחלה, וככל שמערכת החיסון חלשה יותר עולה הסיכוי להדבקות גם כן.

המחלות הזיהומיות יכולות להיגרם כתוצאה מהדבקות בחיידקים, נגיפים או פטריות והטיפול, המוצע לאחר ההדבקות במחלה, מותאם לסוג שלה, לתסמינים הנלווים לה וגם לחולה עצמו ולמצבו הכללי. למרות שלמרבית המחלות הזיהומיות מוצע כיום טיפול, המניעה היא, אולי, השלב החשוב מכל.

כיצד מונעים את ההדבקות במחלה?

חיזוק המערכת החיסונית

מניעת ההדבקות במחלה זיהומית כוללת חיזוק הגוף, באופן כללי, על ידי הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת וצריכת מזונות המכילים וויטמינים ומינרלים שחשובים לגוף. באופן זה, מערכות הגוף הופכות לחזקות יותר וכך גם מערכת החיסון, המסוגלת להתמודד בהצלחה במרבית המקרים עם המזהמים השונים.

שימוש באמצעי מניעה

במקביל, ישנן מספר דרכים נוספות שיכולות לעזור במניעה. כשמדובר במחלות זיהומיות המועברות בזמן קיום יחסי מין, המניעה כוללת שימוש בקונדום, שיכול למנוע את ההדבקות במרבית המקרים. גם הפחתת מספר הפרטנרים המיניים היא דרך נוספת למנוע את ההדבקות.

שמירה על היגיינה

שמירה על היגיינה היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע הדבקות במחלות זיהומיות, ובמיוחד כשמדובר במדינות העולם השלישי. ישנן לא מעט מחלות זיהומיות, הנגרמות לאור חשיפה למים וגם מזונות מזוהמים, מחלות הנחשבות לקשות מאוד.

הימנעות משתית מי ברז במדינות אלה, הקפדה על שטיפת הידיים וחשיבת מסיכה, במקרים מסוימים, במיוחד במקומות צפופים באנשים, היא דרך טובה למנוע את ההדבקות במחלה זיהומית מכל סוג שהוא ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במחלה הנגרמת לאור חשיפה למים או מזון מזוהם.

חיסונים

מעבר לכך, ישנם גם החיסונים. עם השנים פותחו סוגים שונים ורבים מאד של חיסונים, העוזרים למנוע מחלות זיהומיות שונות. חיסונים אלה מתבססים על הנגיף או הווירוס המוחלש שהזרקתו לגוף גורמת לו לפתח נוגדנים כנגד הווירוס או הנגיף הפעילים.

החיסונים ניתנים כיום לתינוקות וגם לילדים צעירים ובחלק מהמקרים גם למטיילים, המתכננים ביקור באזורים הנחשבים לכאלה בהם שכיחות מקרי המחלות הזיהומיות היא גבוהה מאד. חלק מהחיסונים ניתנים בהזרקת החומר וחלק ניתנים דרך הפה, בטפטוף.

ישנם חיסונים הניתנים במספר מנות, בהפרש של כמה חודשים או שנים זו מזו. מעבר לכך, ישנם חיסונים המומלצים כמניעה לאנשים מבוגרים, לילדים וגם לכאלה, הסובלים ממחלות כרוניות שונות, לרבות כאלו המשפיעות על יעילות תפקודה של המערכת החיסונית. מדובר בחיסון נגד שפעת וחיסון נגד דלקת ריאות.

לעובדים בבתי החולים ובמרפאות השונות, כמו גם לאלה הבאים במגע יום יומי עם חולים, מומלץ להתחסן מפני מספר מחלות זיהומיות, הנחשבות אמנם לשכיחות מאד בימינו אולם הדבקתן יכולה להיות מלווה בתסמינים קשים. המחלות הן: צהבת, שחפת, פוליו, אבעבועות רוח, חזרת, חצבת, אדמת, שעלת, דיפתריה, טטנוס וגם שפעת. החיסונים מגנים הן על העובדים עצמם והן על מטופליהם, שעימם הם באים במגע ביום יום, כחלק מהטיפול שאותו הם מציעים.

המלחמה במחלות זיהומיות

כיום פועלות היחידות למחלות זיהומיות לפיתוח וליישום שיטות שונות, שיכולות למנוע את העברת המחוללים, גורמי המחלות הזיהומיות, מאדם אדם לשני. במקביל, מתקיימים בעולם מחקרים שונים הבוחנים הן את יעילות הטיפול ויעילות החיסון, כחלק מהמניעה, והן דרכים חדשות, אפקטיביות יותר, שתוכלנה גם הן לעזור בעתיד ולמנוע את התפשטות המחלות הזיהומיות לאזורים נרחבים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן