מחלות זיהומיות

מחלות זיהומיות המועברות במגע מיני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות זיהומיות המועברות במגע מיניבכל שנה מתגלים לא מעט מקרים של מחלות מין, שבהן נדבקו מתבגרים וגם מבוגרים בגילאי 20 ומעלה. מחלות המועברות במגע מיני נחשבות למדבקות במיוחד ופעמים רבות אפשר למנוע אותן בעזרת השימוש בקונדום. למרבית המחלות סימפטומים לא נעימים, שיכולים, במידה והמחלה איננה מטופלת, להחריף ולגרום לפגיעה של ממש במספר מערכות בגוף, לרבות במערכות המין והרבייה.

זיבה (Gonorrhea)

זיבה היא מחלת מין נדירה כיום, למרות העלייה במספר מקרי הנדבקים בה בהשוואה לשנות התשעים של המאה שעברה. ההדבקות במחלת הזיבה יכולה לגרום לשורה של תחלואות שונות, כמו דלקת צוואר הרחם אצל נשים, דלקת השופכה ודלקת החלחולת אצל גברים וזיהומים מסוגים שונים.

סיבוכים אפשריים כתוצאה מהדבקות במחלה הם זיהום מערכתי, דלקת מפרקים הנחשבת לשכיחה אצל נשים וגם פריחה. נשים הריוניות שחולות במחלה עשויות להעביר אותה לתינוק בזמן הלידה.

עגבת (Syphilis)

עגבת היא מחלה נוספת המועברת בזמן מגע מיני והיא יכולה להפוך, עם הזמן, למחלה כרונית ולגרום, במקביל, לסיבוכים קשים במידה ואיננה מטופלת כראוי. הביטוי הראשוני של המחלה הוא כיב באיבר המין, כיב שאיננו כואב. הכיב עשוי להופיע לאחר 10 עד 90 יום מרגע ההדבקה.

במרבית מקרי ההדבקה, הנדבק, ובמיוחד כשמדובר בנשים, איננו מודע לעובדה שהוא נושא את הנגיף ולעיתים הכיב, שממנו סבל נעלם כלא היה. אולם, בהמשך יכולים להופיע תסמינים נוספים, כמו פריחה מפושטת, חום גבוה ואחר כך גם פגיעה במערכת העצבים.

במקרים נדירים יותר, במידה ולא מטפלים במחלה בשלביה הראשוניים, יכולים להופיע תסמינים קשים לאחר מספר שנים הבאים לידי ביטוי בפגיעה במערכות חשובות בגוף.

צהבת נגיפית מסוג הפטיטיס B

בדומה למחלות המוזכרות מעלה, גם צהבת נגיפית מועברת, בין היתר, לאחר קיום יחסי מין עם חולה, הנושא את הווירוס. תסמיניה הראשונים של המחלה מופיעים כ – 6 שבועות עד חצי שנה ממועד ההדבקה ויכולים לכלול חולשה, חום, כאבי ראש, אובדן תיאבון, כאבי שרירים וגם שתן כהה. בחלק מהמקרים ייתכן ולא יופיעו סימנים כלשהם המעידים על ההדבקות במחלה.

נשאי המחלה יכולים להפוך לנשאים כרוניים וייתכנו, בחלק מהמקרים, סיבוכים שונים. כמו: בעיות כבד כרוניות, דלקת ואגינאלית וגם HIV. נשים הן עם סיכוי גבוה יותר לפתח את המחלה בהשוואה לגברים וגם כאלה הסובלים מערכת חיסון חלשה.

הדבקות במחלות מין

מחלות המין מועברות באמצעות הזרע, הנוזלים הואגינאליים וגם דרך הפרשות ופצעים הנגרמים לאחר ההדבקות במחלה. הסיכון הרב יותר להדבק בהן הוא בזמן קיום יחסי מין ואגינאליים או יחסי מין אנאליים ללא השימוש באמצעי מניעה – קונדום.

ישנם מספר תסמינים המשותפים לכל מחלות המין, כמו גירוד באזור איבר המין, הפרשות ממנו, כאבים באזור הבטן התחתונה, כאבים או תחושת צריבה בזמן מתן שתן, פצעים באיבר המין וגם פריחה. במידה והם לא חולפים מעצמם חשוב לפנות בהקדם לרופא המטפל כדי לבצע אבחון מעמיק וזיהוי מקור התופעה. בעת הצורך, תינתה תרופות או טיפול מסוג אחר, המותאם נקודתית לסוג מחלת המין שממנה סובלים.

אולי יעניין אותך גם:

מחלות זיהומיות המסכנות את האם בזמן ההיריון

מחלות מין: כיצד הן משפיעות על החולים? ואילו טיפולים יש כיום למחלות מין?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן