מחלות זיהומיות

מחלות זיהומיות במערכת העיכול

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות זיהומיות המסכנות את האם בזמן ההיריון

כאב בטןמחלות זיהומיות נחשבות לשכיחות מאד, הן במדינות מערביות מתקדמות והן במדינות העולם השלישי. הסיבות להן רבות מאד וכך גם אופי הטיפול, המוצע לסובלים מהמחלה.

בחלק מהמקרים חולפות המחלות האלו מעצמן, אולם במקרים מסוימים הן עשויות להותיר אחריהן נזק קשה במידה ואינן מטופלות בזמן. מחלות אלו יכולות לפגוע בנשים ובגברים כאחד, בתינוקות, בילדים, במתבגרים וגם במבוגרים.

מהן הסיבות למחלות זיהומיות?

הסיבות למחלות זיהומיות במערכת העיכול הן רבות. בחלק מהמקרים מדובר בזיהומים חיידקיים. החיידקים, שמתרבים באופן טבעי במערכת העיכול, יכולים לגרום לעיתים גם למחלות, שלהן נלווים סימפטומים שונים, שבחלקם משפיעים על התנהלותו של הסובל מהם.

שלשול, למשל, הוא אחד התסמינים המוכרים השכיחים ביותר לזיהום חיידקי במערכת העיכול והוא מופיע בעוצמות שונות. השלשול יכול להיות מלווה בתסמינים נוספים כמו חום למשל, הוא יכול להיות דמי או לא דמי, בהתאם לסוג ואופי החיידק שגרם לזיהום. ישנם חיידקים, הגורמים גם הם לזיהומים, שמופרשים במזון. צריכת מזונות מזוהמים יכולה לגרום לזיהום עצמו ולתסמינים שונים, הנלווים לו. למשל, סלמונלה, שיגלה, קמפילובקטר וגם כולרה.

הטיפול המוצע במקרים של הדבקות במחלות זיהומיות בעקבות הדבקות ישירה בחיידק יהיה טיפול אנטיביוטי לרוב, שמומלץ לקבל אותו מוקדם ככל שניתן.

מחלות זיהומיות נוספות במערכת העיכול יכולות להיגרם לאור הדבקות והתרבות של נגיפים מסוגים שונים. גם כאן, התסמין העיקרי הוא שלשול, שיכול להופיע הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. שלא כמו הטיפול במחלות הנגרמות לאור הדבקות בחיידקים, במקרים אלה הטיפול האנטיביוטי איננו מתאים ונדרש מענה טיפולי אחר.

גם פרזיטים ותולעים יכולים לגרום למחלות זיהומיות במערכת העיכול, כשהנפוצים ביותר בהם הם הגיארדיה, הקריפטוספורדיה והציקלוספורה. אפשר לזהות אותם בבדיקת צואה תחת מיקרוסקופ.

התולעים, שתוקפות את מערכת העיכול, גורמות לתסמינים שונים, הנלווים למחלה הזיהומית, כמו כאבי בטן חזקים, גירוד בפי הטבעת, ירידה במשקל ועוד. כשמדובר בילדים, התסמין השכיח ביותר הוא גרד מציק ובמיוחד בשעות הלילה. הדבר מעיד על תולעים במעי הגס או תולעים ברקטום.

הטיפול המוצע לסובלים ממחלות זיהומיות

הטיפול המוצע לסובלים ממחלות זיהומיות במערכת העיכול נקבע בהתאם לסוג המחלה וגם לסיבה. במקרים מסוימים הטיפול הוא טיפול אנטיביוטי ובמקרים אחרים מוצע טיפול אחר. לאחר אבחון המחלה, הכולל משטח צואה בדרך כלל ולעיתים גם בדיקת דם ובדיקות נוספות, נקבע הטיפול על ידי הרופא המטפל תוך התייחסות למצבו הנקודתי של המטופל וגם לתסמינים שמהם הוא סובל.

בחלק מהמקרים נדרש טיפול תומך בלבד, שכן מדובר בזיהום קל החולף מעצמו בתוך זמן קצר. מכיוון שבמרבית המחלות התסמין המופיע הם השלשולים, כשמדובר בילדים צעירים, ישנה חשיבות רבה מאד על החזרת הנוזלים לגוף כדי למנוע התייבשות ובפגיעה במערכות הגוף השונות. בכל מקרה, במקרה של חשש מהידבקות במחלה זיהומית לאור תסמינים המרמזים על כך, מומלץ לפנות כמה שיותר מהר לרופא המטפל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן