מחלות זיהומיות

טיפולים במחלות זיהומיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תרופותמחלות זיהומיות יכולות להפוך לקשות ומסכנות חיים. הן עשויות לפגוע בתינוקות, בילדים צעירים וגם במבוגרים. ככל שמערכת החיסון של הנדבק חלשה יותר, יכולתו להתמודד עם המחלה פחותה גם היא. אבחון מהיר ומדויק של הגורם למחלה, קצב התקדמותה והתפשטותה בגוף יכולים להציל חיים ולעזור לרבים הסובלים ממחלה זיהומית להתגבר עליה בקלות.

סוגים שונים של טיפולים

סוג הטיפול, המוצע לסובלים ממחלות זיהומיות, מותאם נקודתית למחלה עצמה. לעיתים ישנו טיפול מסוג מסוים לתינוקות, בעוד שהטיפול במבוגרים או שונה. יחד עם זאת, ובמרבית המקרים, המענה הטיפולי זהה, שכן עוזר להתמודד עם התסמינים השונים ובעיקר מאפשר לחולה לנצח את המחלה.

הטיפול במחלות זיהומיות הוא טיפול תרופתי ומותאם למזהם, המחולל את המחלה. אנטיביוטיקה ניתנת, כמענה טיפולי במקרים של מחלות זיהומיות הנגרמות מסוגים שונים חיידקים וסוג האנטיביוטיקה נקבע בהתאם לסוג החיידק המזהם. טיפול אנטי ויראלי ניתן במקרים של מחלות זיהומיות הנגרמות לאור הדבקות בנגיפים שונים וטיפול אנטי פטרייתי רלוונטי למחלות זיהומיות הנגרמות לאור הדבקות בפטרייה מסוג כלשהו.

נכון להיום, ישנן גם מספר שיטות טיפול אלטרנטיביות וגם "תרופות סבתא", אותן מנסים בבתים רבים. שיטות טיפול אלו משמשות כמענה טיפולי משלים בחלק מהמקרים, אולם במצבים חריפים במיוחד ייתכן ויומלץ לחולה לשלב אותן לצד טיפולים מוכרים, טיפולים מסורתיים יותר.

בכל מקרה, ולפני בחירה באפשרות כזו, חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל כדי לבדוק לעומק את הפתרון המוצע לחולה והאם אכן יכול להחליף את שיטת הטיפול המקובלת, את התרופה המוצעת לסובלים מאותה מחלה זיהומית.

תופעות לוואי וסכנות

ישנן תרופות שהיה נהוג להיעזר בהן בעבר במקרים של מחלות זיהומיות, אולם לאור תופעות הלוואי הקשות שהיו נלוות להן לאור נטילתן, הוחלט להפסיק את השימוש בהן. במקומן החלו לייצר תרופות מסוג חדש, העוזרות מצד אחד להילחם במחלה ובגורם לה ומצד שני כמעט ואינן מלוות בתופעות כלשהן.

חשוב להתאים את הטיפול למאפייני המטופל

ישנם מקרים בהם טיפול מסוג מסוים מתאים לקבוצה של מטופלים, בעוד שלאחרת פחות. נשים בהריון למשל, אנשים שחולים במחלות כרוניות, מחלות הקשורות למערכת החיסון ועוד, נחשבים לרגישים הרבה יותר וחשוב לנקוט במשנה של זהירות בעת מתן הטיפול. במקרים כאלה יש לבחון באופן נקודתי את מצבו של החולה ולהחליט, בהתאם לכך, מהו הטיפול הנכון ביותר עבורו.

חיסונים למחלות זיהומיות

החיסונים המוצעים כיום יכולים למנוע את חלק מהמחלות הזיהומיות הקשות ולהפחית את מקרי התמותה, הנלווים להן. חיסון איננו משמש כטיפול עבור מרבית המחלות הזיהומיות, אלא כמענה מניעתי בלבד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן