מחלות זיהומיות

מיפוי חיסוני שגרה בילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון תינוקכדי למנוע הדבקות במחלות זיהומיות שונות, שבחלקן חריפות ומדבקות מאד, מוצעים כיום מספר חיסונים, הנחשבים לחיסוני שגרה, כאלה הניתנים לתינוקות וגם לילדים. הנה סקירה על חיסונים אלה:

חיסון "מחומשת"

חיסון זה ניתן נגד מחלת הדיפטריה, נגד טטנוס, שעלת, פוליו/שיתוק ילדים ונגד המופילוס אינפפלואנזה. מדובר בחיסון, המכיל נגיף מומת, אותו מפיקים מרעלן טהור. רעלן זה עובר תהליך מיוחד, במהלכו הוא מאבד את תכוניותיו הרעילות, שהן אלו הגורמות לאותן מחלות.

החיסון ניתן בשנה הראשונה לחייו של התינוק: בגיל חודשיים, בגיל 4 חודשים, בגיל 6 חודשים ובגיל שנה. בשלב הבא ניתן החיסון בכיתה ב' (עבור חלק מהמחלות) ולאחר מכן בכיתה ח' (עבור יתרת המחלות).

תופעות הלוואי של החיסון נחשבות לקלות ולרוב חולפות מעצמן. אלה יכולים להיות כאבים במקום הזריקה, אודם ונפיחות קלה. תופעות חריגות יותר הן תופעות אלרגיות בעור, כאבי שרירים, כאבי פרקים, בלוטות לימפה מוגדלות ופרכוסים.

חיסון מרובעת – "משולשת" + אבעבועות רוח

חיסון זה ניתן בשנת חייו הראשונה של התינוק, בגיל 12 חודשים. בהמשך הוא ניתן בכיתה א'. חיסון זה ניתן נגד מחלת החצבת, החזרת, האדמת ואבעבועות רוח. גם כאן תיתכנה תופעות לוואי קלות מאד, שצפויות לחלוף מעצמן בתוך מספר שעות או כמה ימים. אודם, נפיחות מקומית וגם כאב באזור ההזרקה הן תופעות אפשריות. במקרים חמורים יותר יכולים להופיע פרכוסים יחד עם חום גבוה, אולם מצב זה איננו נחשב למסכן חיים.

חיסון נגד חיידקי פנוימוקוקים

חיסון זה הוא כנגד 13 זנים שונים של חיידק הפנוימוקוק, הנחשב לנפוץ מאד בקרב ילדים. החיסון מכיל את מעטפת החיידק והוא ניתן בשנה הראשונה לחייו של התינוק: בגיל חודשיים, בגיל 4 חודשים ובגיל שנה.

תופעות הלוואי הצפויות הן קלות מאד ואינן נחשבות למסכנות חיים. אודם, נפיחות וגם כאב באזור הזריקה יכולים להופיע מיד לאחר קבלת החיסון וגם שלשול, אי שקט, בחילות, הקאות או חוסר תיאבון. תופעות לוואי נדירות מאד הן פריחה אלרגית בעור או פרכוסים, שאינם נחשבים למסוכנים.

ילדים הנמצאים בקבוצת סיכון לחלות במחלה, הנגרמת לאור הדבקות בחיידק זה וחובה עליהם לקבל את החיסון הם ילדים הסובלים מסוכרת, ממחלות לב או ריאה, מהפרעות בטחול, ילדים הסובלים מליקויים במערכת החיסונים או שעברו השתלת איברים או השתלת מח עצם.

חיסון נגד דלקת כבד נגיפית מסוג הפטיטיס B

חיסון זה ניתן לתינוק מיד לאחר הלידה, בגיל חודש ובגיל 6 חודשים. חיסון זה נחשב לאחד החיסונים הבטוחים ביותר, אם כי לאחריו צפויות להופיע מספר תופעות לוואי קלות מאד, החולפות מעצמן. כמו: נפיחות, כאב באזור הזריקה ואדמומיות.

תיתכנה תופעות נוספות כמו סחרחורות, ירידה בתיאבון, כאבי ראש, חום, בחילה, כאבי בטן, פריחה או הפרעות בתפקודי כבד. תופעות לוואי הנחשבות לנדירות מאד הן הפרעות במערכת העצבים המרכזית ובמערכת העצבים ההיקפית, בלוטות לימפה מוגדלות, דלקת פרקים והפרעות בייצור טסיות דם.

חיסון נגד דלקת כבד נגיפית מסוג הפטיטיס A

חיסון זה ניתן לתינוקות בגיל שנה וחצי ולפעוטות בגיל שנתיים. תופעות הלוואי המופיעות לאחר החיסון הן קלות בדרך כלל וחולפות מעצמן בתוך 24 שעות. במקרים מסוימים, אם כי נדירים יותר, תיתכנה תופעות לוואי מקומיות, כמו אודם, נפיחות וגם כאב. תופעות אחרות נדירות גם כן הן חום, עייפות, כאבי שרירים, כאבי ראש, הקאות, בחילות, שלשול וירידה בתיאבון.

חיסון נגד נגיף הרוטה

חיסון זה הניתן נגד נגיף הרוטה מכיל 5 זנים מוחלשים של הנגיף. הוא ניתן דרך הפה, בטיפות, ולא בזריקה. הוא עוזר למנוע שלשולים וגם הקאות, המופיעים לאחר ההדבקות בנגיף ואת כל ההשלכות לכך.

החיסון ניתן בשנת חייו הראשונה של התינוק: בגיל חודשיים, בגיל 4 חודשים ובגיל 6 חודשים. מרבית התינוקות אינם מראים סימנים לתופעות לוואי כלשהן לאחר קבלת החיסון, אולם במקרים מסוימים יכולים להופיע שלשול קל, הקאה לאחר החיסון וגם אי שקט.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן