מחלות זיהומיות

חיסונים הניתנים לתינוקות וילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסונים הניתנים לתינוקות וילדים

חיסונים הניתנים לתינוקות וילדיםהחיסונים, הנחשבים לאחת ההמצאות הבולטות והחשובות בעולם הרפואה, נועדו להפחית את הסיכוי להפצתן של מחלות שונות, שבחלקן נחשבות לקטלניות מאד וגם למנוע את הסבל הנלווה לסובלים מהן. מאז שהפכו החיסונים כפתרון מניעתי מוביל, חלה ירידה משמעותית במספר החולים במחלות קטלניות וגם ירידה במספר הנפטרים לאור ההדבקה במחלה.

החיסונים הניתנים לתינוקות וילדים מפעילים בגופם את המערכת החיסונים שלהם ומפתחים נוגדנים העוזרים להילחם במחלה. בעתיד, כשגופם יפגוש את הווירוס או את החיידק מחולל המחלה שנגדם הם חוסנו, יגייס גופם את כל הנוגדנים שנוצרו לאחר קבלת החיסון ותמנע ההדבקה במחלה.

בזכות קבלת החיסון בארץ ישנה הפחתה של בין 95 ל – 100 אחוזים בהופעת מחלות שונות. נכון להיום, בישראל מספר המתחסנים בציבור הוא בין הגבוה ביותר בעולם, וכל זאת לאור פעילותה הרבה של מערכת בריאות הציבור וגם של טיפול החלב בארץ כדי להנחיל זאת לכלל ולדאוג לחיסונם של תינוקות ושל ילדים צעירים כחלק ממניעת המחלות הקשות. כל החיסונים שניתנים היום עבור לשימוש רק לאחר שלקחו חלק בסדרה רחבה מאד של ניסויים ושל בדיקות, על מנת להוכיח שהשימוש בהם אכן יעיל ובטוח.

סוגים שונים של חיסונים

החיסונים הניתנים לתינוקות וילדים מסווגים לכמה קבוצות. הקבוצה הראשונה הם קבוצת החיסונים המכילים חיידקים מומתים. חיסונים אלה ניתנים כנגד שעלת, דלקת ראות (פנוימוקוק) ודלקת קרום המוח. הסוג השני הם החיסונים המתבססים על חיידקים חיים מוחלשים, כמו חיסון נגד שחפת.

הסוג השלישי הם החיסונים הטוקסואידים, כמו דפטריה וגם טטנוס והסוג הרביעי הם חיסונים המכילים נגפים מומתים, כמו חיסון נגד פוליו (בהזרקה) ודלקת כבד מסוג A. סוג נוסף של חיסונים הם חיסונים המכילים נגיפים חיים מוחלשים, כמו חיסון נגד חזרת, אדמת, חצבת, אבעבועות רוח ופולי (בטיפות) והסוג האחרון הם חיסונים המתבססים על הנדסה גנטית, כמו חיסונים הניתנים נגד דלקת כבד מסוג B.

מתי מחסנים את התינוקות ואת הילדים

החיסונים ניתנים לרוב כבר בתקופת הינקות כדי לאפשר לתינוק לפתח עמידות מפני מחלות שונות. בזכות החיסון הופכות המחלות לנדירות מאד, אך חשוב לזכור שאותם חיידקים ממשיכים להתקיים. מרבית החיסונים ניתנים כיום בארץ על ידי תחנות טיפות חלב, הבונות לכל תינוק תכנית חיסונים, המשלבת את החיסונים המומלצים בתקופה זו.

מדובר בחיסונים נגד: צהבת (Hapatitis B), צפדת, אסכרה ושעלת, דלקת קרום המוח, פוליו, חצבת אדמת וחזרת, צהבת A, חיסון כנגד נגיף הרוטה וירוס וחיסון נגד חיידק הפנאומוקוק. החיסונים ניתנים על פני תקופה של פרק זמן של שנתיים, מהלידה ועד לגיל 24 חודשים.

תופעות הלוואי של החיסונים

בדומה לחיסונים הניתנים גם למבוגרים, גם לחיסונים הניתנים לתינוקות וילדים צפויות לבוא לידי ביטוי, לאחר קבלת החיסון, מספר תופעות לוואי. חום נמוך, אי שקט ולעיתים גם נפיחות במקום החיסון ואודם. ייתכן גם חוסר תיאבון ושינה מרובה. אולם, תופעות קלות אלו חולפות בדרך כלל מעצמן בתוך 48 שעות. במקרים של חום גבוה, רפיון, פרכוסים ובכי ממושך, הנחשבות לתופעות נדירות מאד, חשוב להגיע עם התינוק אל הרופא המטפל לקבלת מענה מתאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן