מחלות זיהומיות

זיהומים ומחלות בעקבות משלוחי מזון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זיהומים ומחלות בעקבות משלוחי מזון

 זיהומים ומחלות בעקבות משלוחי מזוןאזהרה לציבור צרכני המזון מפני הסכנות הטמונות במשלוחי המזון הושמעה מפי יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות ובטיחות מזון שהתריע מכך שאלה עלולים להוביל לזיהומים, מחלות והרעלות מזון אשר עלולות להסתיים במוות.

אזהרה – פיקוח לא מספק

על פי אותה האזהרה, משלוחי מזון מהסופרמרקט או בטייק אוויי ממסעדות עלולים להיות ירודים באיכותם ובשימורם ולגרום לזיהומים מסכני חיים. על פי ד"ר דלה רוקה מטעם האיגוד הישראלי לאיכות המזון מדובר במוצרים מן החי בלבד אשר במידה ואין שמירה קפדנית על איכותם, עלולים לגרום להרעלת מזון.

החשש נובע מכך שמוצרים אשר יוצאים מהמפעל ומגיעים לנקודת המכירה, נמצאים במעקב ופיקוח, אולם לא כך הדבר לגבי מוצרים אשר מיועדים למשלוח לבית הלקוח. הפתרון לבעיה, לדברי המומחים הוא פשוט תוך שימוש בטכנולוגיות בעלויות לא יקרות אשר יאפשרו מעקב אחר איכות המזון לאחר שזה יצא מנקודת המכירה, מכאן יצא ד"ר דלה רוקה בקריאה לכל הגורמים המעורבים בהם היצרנים, המשווקים והרשויות לשתף פעולה על מנת לתת מענה לבעיה.

משלוחי מזון – סכנה בריאותית

בעת האחרונה, משרד הבריאות עושה ניסיונות ומשקיע מאמצים ומשאבים על מנת לצמצם את המזון המזיק המגיע לציבור, כאשר החשיבות והמודעות לנושא מקבלות התייחסות רצינית כיאה לגורם אשר עלול להוות סכנה בריאותית ממשית. אך במקביל לניסיונות אלה והמלחמה בסוכרים, שומנים ומלחים, הסכנה הטמונה בבטיחות משלוחי המזון חמורה ומידית אף יותר ואינה זוכה בשלב זה למענה. הכנה נשקפת ממזונות אשר חייבים להיות משומרים בטמפרטורה מסוימת בתנאים של קירור הן אצל הקמעונאי והן ברכב המוביל את המזון.

מה עובר המזון עד שמגיע לפתח דלתנו?

תקנות באשר בהובלת מזון מן החי בקירור אמנם הותקנו וקיים מערך של ווטרינרים אשר בודקים את המשאיות המובילות מזון, אולם אין הן כוללות ומכסות את מה שעובר המזון המועבר במשלוחים מנקודות המכירה אל בית הלקוח. התוצאה היא שישנם מוצרי מזון המשונעים בשרשרת ההובלה ואינם מפוקחים על ידי הרגולטור על מנת להבטיח כי נשמרת הטמפרטורה המתאימה להם.

ההקפדה על טמפרטורה מתאימה הינה קריטית לשמירה על טריות המוצרים וללא הקפדה זו, הם מהווים סכנה לציבור ועלולים להיות לא ראויים ומסוכנים למאכל אדם, התוצאות יכולות להיות קריטיות ולהתבטא במגוון סכנות בריאותיות החל מקלקול קיבה ועד להרעלת מזון קשה, מחלות שונות וסיכון למוות.

נתונים חמורים ללא צעדים מעשיים

על פי נתוני משרד הבריאות האמריקני, מדי שנה, מתים כ-350 אלף איש כתוצאה מאכילת מזון מקולקל וכ-48 מיליון חולים בשל מזון מקולקל. הנתונים מראים כי כ-40% מהמקרים הללו הם תוצאה של אי שמירה על שרשרת הקירור. הבעיה אינה ייחודית לארה"ב וגם בישראל ניתן להצביע על תקלות מזון ברשתות גדולות ואצל יצרנים מרכזיים ועל אף החשיפה השלילית בתקשורת והחשיבות הציבורית, לא ננקטים צעדים מעשיים המספקים מענה לבעיה.

נוסף על כך, חלק משוק המזון הישראלי מתבסס על סחורה המוברחת מהרשות הפלסטינית אשר אינה נמצאת תחת פיקוח כלל ומוחזקת ומועברת בתנאים בלתי מתאימים וללא כל קירור, כך יוצא שאלפי קילוגרמים של בשר וביצים מהווים סכנה בריאותית לצרכן.

חובה להתערבות הרגולטור

בישראל החמה, הסכנה מפני מזון מקולקל והחשיבות שבשמירה עליו בטמפרטורה מתאימה, מקבלות יתר תוקף ומעלות שאלות באשר לתנאי המזון שאנו מקבלים במשלוחים, הן מסופרמרקטים והן ממסעדות ובתי קפה, האם אנו באמת יודעים כי המזון שהה בתנאים נאותים עד שהגיע לפתח דלתנו?

פתרונות טכנולוגיים לבעיה קיימים אך מחייבים התערבות של הרגולטור על מנת לחייב את היצרנים והקמעוניות לעשות שימוש בהם. במקביל חייב משרד הבריאות להחמיר את הבקרה הרציפה על מוצרים מצוננים וקפואים בדרכם  מהמפעל דרך נקודות המכירה ועד ללקוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן