מחלות זיהומיות

זיהום וויבריו שאינו כולירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זיהום וויברו שאינו כולרה

זיהום וויברו שאינו כולירהזיהומי וויבריו שאינם כולרה הם זיהומים הנגרמים על ידי מינים  אחרים מלבד כולרה . וויבריוזיס היא מחלה חמורה שעלולה להיגרם על ידי קבוצה של חיידקים הנקראים וויבריו (Vibrio).

רוב הויבריוזיס שאינו כולרה נגרמים מ- Vibrio vulnificus או Vibrio parahaemolyticus.  באופן טבעי, חיידקים אלה יימצאו במי מלח כולל מי החוף של ארצות הברית וקנדה.  החיידקים משגשגים ומתפתחים במים חמים וכך גורמים לזיהומים במהלך חודשי הקיץ.

הסימפטומים של זיהומים אלה יהיו דומים לזיהומים ממקור כולירה, ויכללו שלשולים, וזיהומים בפצעים או בזרם הדם. בדרך כלל הגורמים לזיהומים אלו יינבעו ממזון כמו מאכלי ים לא מבושלים. אורגניזמים אלה פוגעים ברירית המעי אך הם לא ייצרו אנטרוטוקסין ולא יפלשו לזרם הדם. סוגים מסוימים עלולים לגרום לזיהומים בפצעים, בעיקר בקרב חולים כרוניים (עם מחלת כבד או אי ספיקה לבבית).

תסמיני הזיהום

החיידקים עלולים לגרום לשלושה סוגי זיהום: בדרכי העיכול (גסטרואנטריטיס), בפצעים ובדם. זיהום בדרכי העיכול ייקרה במידה והיה מדע עם אכילת פירות ים גולמיים או מזונות לא מבושלים. התסמינים במקרה זה יכללו שלשולים מימיים, התכווצויות בבטן, בחילה, הקאות ו / או חום. זיהומים בפצע עלולים להתרחש כאשר ישנה כניסת חיידקים לפתחים בעור אשר גורמים לזיהום, כאבים, אדמומיות ונפיחות.

בקרב אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, החיידקים עלולים גם להיכנס לזרם הדם ולגרום למחלה חמורה מסכנת חיים עם חום וצמרמורות, ירידה בלחץ הדם ו / או נגעים בעור.  ידוע ממחקרים קודמים שאנשים עם מחלת כליות כרונית, אנמיה או סוכרת נמצאים בסיכון גבוה עד פי 80 לפתח זיהומים בדם, בהשוואה לאנשים ללא מחלות רקע כרוניות.

הזמן בין החשיפה לזיהום לבין תחילת הסימפטומים משתנה על פי סוג הזיהום ומיקומו. הסימפטומים של זיהום במערכת העיכול עלולים להופיע לאחר מספר שעות (4-96) לאחר אכילת המזון. בדרך כלל, זיהום זה יופיע תוך 12 עד 24 שעות לאחר החשיפה. זיהומים בפצעים עלולים להופיע כארבע שעות לאחר החשיפה, ותסמיני זיהום בדם יופיעו מספר ימים לאחר החשיפה.

טיפול ומניעה

אנשים אשר סובלים משלשול צריכים לשתות נוזלים רבים כדי להימנע מיובש. הטיפול אינו הכרחי עבור רוב המקרים של ויבריוזיס, ואנשים בדרך כלל מתאוששים באופן מהיר וללא בעיות.

עם זאת, כאשר הזיהום נגרם מ V. vulnificus  , הטיפול צריך להתחיל מיד מכיוון שטיפול באנטיביוטיקה משפר את מהירות ההחלמה. אנטיביוטיקה אינה מומלצת בדרך כלל לזיהומים אשר נגרמו ממינים אחרים . זיהומים בדרגת חומרה גבוהה יותר, כמו למשל זיהומים בפצעים או בזרם הדם, דורשים טיפול מהיר יותר, ולפעמים אף יידרשו פעולות כירורגיות מצילות חיים.

המניעה הטובה ביותר היא לנסות, עד כמה שניתן, להימנע מאכילת פירות ים, בעיקר בקרב אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. למרות שוויבריו אינם משנים את המראה, הטעם, או הריח של פירות הים, כדאי להיות זהירים במיוחד לא לצרוך פירות ים גולמיים או לא מבושלים. את רוב הזיהומים במערכת העיכול ניתן למנוע על ידי בישול יסודי של רכיכות וצדפות.

בכדי למנוע זיהומים בפצעים, חשוב להימנע מחשיפת פצעים פתוחים או חתכים למלח או מים מליחים, במיוחד בקרב אנשים אשר חולים במחלות כרוניות כמו מחלות כבד. אם חתך או פצע נחשפו למלח או למים מליחים, יש לשטוף את האזור באופן מיידי עם סבון ומים נקיים . משחה אנטיביוטית או מי חמצן יכולים לשמש גם הם במטרה לנקות את הפצעים. אם הפצע נראה מזוהם, נפוח או אדמומי, יש לפנות לעזרה רפואית מהירה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן