מחלות זיהומיות

גורמים נפוצים למחלה זיהומית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

יתושישנם סוגים שונים למחלות זיהומיות. חלקם נחשבים למדבקים מאד וחלקם פחות. ישנן מחלות זיהומיות החולפות מעצמן בתוך מספר ימים ויש כאלו הנחשבות למסכנות חיים. בחלק מהמחלות הזיהומיות אפשר להידבק בעיקר באזורים טרופיים מסוימים ובחלק בכל מקום בעולם. הנה הגורמים הנפוצים למחלות זיהומיות:

מזון ומים

המים וגם המזון, שאותו אנו צורכים, חשופים למזהמים שונים, העשויים לגרום להתפרצות של מחלות זיהומיות. כשמדובר במדינות העולם השלישי, מי הביוב ומי השתייה שלהם יכולים להכיל מזהמים רבים מאד וחיידקים מסכני חיים.

גם המזון עצמו, כמו פירות וירקות, למשל, חשוף לכך. שטיפת הירקות והפירות במים מזוהמים מעלה את הסיכוי להדבקות במחלות זיהומיות שונות. מחלות המועברות באמצעות מזון נגוע ומים מזוהמים הן כולרה, צהבת וגם טיפוס הבטן.

חרקים ויתושים שונים

ישנן מחלות זיהומיות שהגורם להן הם יתושים או חרקים. אלה, עוקצים אותנו וניזונים מהדם שבגופנו. הם הופכים לטפילים, הנושאים מחלות מסוכנות וקשות מאד ומעבירים אותן לאחרים. כדי להפחית את הסיכוי להדבקות, מומלץ שלא להגיע לאזורים נגועים או להתכסות בלבוש מתאים, המגן על הגוף מפני עקיצה. מחלות המועברות על ידי יתושים הן מלריה וגם קדחת.

בעלי חיים

מגע עם בעלי חיים נגועים יכול לגרום למחלות זיהומיות קשות מאד. הדבר קורה לאחר נשיכה, שריטה או מגע עם הפרשותיו של בעל חיים נגוע, כמו הצואה או הריר שלו. לעיתים גם אכילה של מזונות שונים, המכילים בשל או חלב שמקורו בבעלי חיים נגועים יכול לגרום למחלות זיהומיות, כמו: כלבת, שפעת העופות ועוד. נכון להיום, מחויבים בעלי הכלבים לחסן את כלביהם מפני כלבת, כדי להקטין את מספר אירועי הכלבת ואת האפשרות להדבקת אחרים.

מגע מיני

ישנם סוגים שונים של מחלות זיהומיות המועברות בזמן קיום יחסי מין. אחת הדרכים למנוע את ההדבקות במחלה היא על ידי הימנעות מיחסי מין מזדמנים וכמובן גם על ידי שימוש בקונדום. מדובר במחלות כמו זיבה, עגבת, צהבת מסוג הפטיטיס B, כלמידיה ואיידס. למחלות אלו חשופים גברים ונשים כאחד ובטווח גילאים רחב.

עור

מחלות זיהומיות מסוימות מועברות דרך העור. מחלות אלו מועברות על ידי חיידקים, החודרים ישירות אל העור, בין אם דרך חתכים, נגעים או גרד ובאופן זה מעבירים את המחלה. מדובר במחלות כמו טטנוס ואנטרקס, הנחשבות למחלות קשות מאד, במידה ואינן מטופלות.

האוויר, הנשימה

מספר מחלות זיהומיות מועברות דרך האוויר. הדבר קורה דרך רוק או טיפות המופרשות ישירות מדרכי הנשימה ומגיעות מאדם חולה לסביבה הקרובה. מי שנמצא בקרבתו של אדם, הנושא את המחלה הזיהומית יכול להדבק גם הוא במקרים כאלה.

על כן, כדי להפחית את הסיכוי להדבקות במחלות זיהומיות העוברות דרך האוויר, מומלץ להימנע ממגע עם אנשים חולים או בכלל באזורים שהם סגורים וצפופים ובמקרים מסוימים לחבוש מסיכה. מחלות המועברות באופן זה הן שפעת העופות, שחפת, דלקת קרום המוח וכמובן גם השפעת עצמה שכולנו מכירים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן