מחלות זיהומיות

הרפס גניטלי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הרפס גניטלי

הרפס גניטליהרפס של איברי המין הוא מחלה מדבקת המועברת בזמן קיום יחסי מין, המחלה נחשבת לשכיחה והיא פוגעת בגברים ונשים כאחד. הגורם למחלה הוא וירוס הרפס סימפלקס אשר חודר לגוף מבעד לסדקים בעור או דרך רקמות ריריות. מגע מיני הוא הדרך הנפוצה ביותר להדבקה כאשר תסמיני המחלה כוללים פריחה, גרד, כאב ורגישות באזור אברי המין.

מחלת ההרפס הגניטלי מתבטאת בזיהום אשר לא ניתן לרפא אלא אך ורק להקל על הסימפטומים שלו ולדכא את הופעתם. הטיפול במחלה הוא באמצעות חומרים ותרופות אנטי ויראליים אולם העובדה כי המחלה אינה ניתנת לריפוי עלולה להוביל למבוכה ולמצוקות נפשיות. אדם אשר נדבק במחלה אינו חייב להימנע מקיום יחסי מין וכמובן יכול לקיים מערכת יחסים תוך נקיטת מספר אמצעי הגנה.

תסמיני המחלה

ברוב המקרים, תסמיני המחלה אינם מורגשים כלל אולם במידה והם מתבטאים ניתן להבחין בגבשושיות אדומות קטנות, פצעים פתוחים ושלפוחיות באזורי אברי המין ופי הטבעת. תסמין נוסף הוא תחושת כאב וגרד באזור אברי המין, הישבן ופנים הירך.

התסמין המופיע ראשון לאחר ההידבקות הוא הופעת גרד וכאב אשר בא לידי ביטוי לאחר מספר שבועות מקיום יחסי המין אשר הביאו להידבקות. לאחר מספר ימים נוספים עלולות להופיע גבשושיות אדומות ושלפוחיות העלולות להפוך לפצעים פתוחים העשויים לדלוף או לדמם. כאבים בזמן מתן שתן וכאבים ורגישות סביב אברי המין מלווים את החולה בהרפס גניטלי על להיעלמות הזיהום.

התקף ראשוני

ההתקף הראשוני אשר מהווה ביטוי למחלה כולל סימנים הדומים לאלה המופיעים בשפעת ובהם כאבי ראש, חום וכאבי שרירים כמו גם נפיחות בבלוטות הלימפה באזור המפשעה. בקרב נשים קיים חשש להופעת פצעים באזור הנרתיק ובפי הטבעת ואצל גברים הפצעים יכולים להופיע על גבי הפין, בפי הטבעת ובתוך צינור השופכה.

התקפים חוזרים

כאמור לא ניתן להעלים את ההרפס לחלוטין אלא לדכא את הופעת ההתקפים, חזרת ההרפס משתנה בין אדם לאדם ועלולה להופיע עד 40 שנה מזמן ההתקף הראשון. תדירות ההתקפים משתנה, אצל חלק מהחולים יופיעו מספר התקפים רב במשך שנה ואצל חלק מהחולים תחול ירידה בתדירותם לאורך השנים. ההתקף הראשון הוא הקשה מכולם כאשר ישנם אנשים אשר לא יחוו התקפים נוספים בהמשך.

גורמים המעוררים התקף הרפס גניטלי:

  • מחזור חודשי
  • מתח
  • מחלה
  • חולשת מערכת החיסון כתוצאה מטיפול תרופתי כגון סטרואידים או כימותרפיה.
  • זיהומים כגון איידס
  • ניתוח
  • חיכוך כגון זה הנגרם בעת קיום יחסי מין
  • עייפות

סוגי וירוסים

ישנם שני מינים של וירוס הרפס סימפלקס:

  • HSV-1 – גורם לרוב לפצעים סביב הפה ועלול להתפשט לאזור אברי המין בעת קיום יחסים.
  • HSV-2 – זהו הווירוס אשר גורם להרפס גניטלי והמועבר בזמן קיום יחסי מין, הווירוס נפוץ ומדבק מאוד כאשר ההידבקות עלולה להתרחש גם ללא מגע עם פצעים פתוחים. הווירוס אינו יכול להתקיים מחוץ לגוף ולכן הסיכוי להידבקות בעת שימוש בשירותים או בחפצים אישיים הינו קלוש עד בלתי אפשרי.

תופעות לוואי וסיבוכים

הרפס גניטלי לרוב אינו גורם לסיבוכים חמורים או כאלה בלתי הפיכים בקרב אוכלוסייה בריאה באופן כללי. על אף זאת ייתכנו סיבוכים הנובעים מהמחלה הכוללים:

  • התפתחות מחלות מין אחרות המועברות במגע מיני, אנשים החולים בהרפס גניטלי חשופים יותר ונמצאים בסיכון גבוה להעביר מחלות או להידבק במחלות מין אחרות בהן איידס.
  • הדבקה של ילודים – יולדת אשר סובלת מהמחלה ומפצעים פתוחים כתוצאה ממנה עלולה להעביר את הזיהום לילוד, העברת הזיהום לילוד עלולה לגרום לנזק מוחי, עיוורון או מוות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן